Tuesday, August 26, 2014

Giveaway Harry Potter Postcards from Germany!!

Guten Morgen!! 

Chewah.. speaking Deutsch nampak? Frankly aku pernah belajar Deutsch tahap 1. Tapi tak sambung sebab dapat posting pegi Yemen. Kan ke lain tu bahasa nak kena belajar. Abis dah sibuk belajar Arabic lupe abis dah Deutsch aku tuh. Balik Malaysia lagi lah.. kena polish balik English yg dah berhabuk, langsung lupa terus. Few words still dalam ingatan, yang susah2 tu x ingat dah.  and English aku ttp berhabuk sbb jarang communicate dgn bahasa tu.. haha..

'learn from your heart' itu pesan cikgu bahasa german aku dulu. Frau Christine kalu tak silap. Pesanan tu aku apply terus dalam daily life dlm apa-apa juga aku buat. 

Okeh cukup lah intro kat situ. Aku sebenarnya nak share pasal giveaway nih. Ni macam best kalu orang suka collect postcard, stamp. Tp lebih pada postcard collector, sbb takkan korang nak gunting stamp tu pulak bila dpt poskad tu nanti kan? Aku masa memuda (sekarang takde la muda sgt dah.. junior veteran) rajin lah mencari dan collect stamp ni. Sekarang dah malas. Asik sibuk bercomping lah, beracing lah, mencari 'harta karun' la.. camne?

Actually alasan sebenar sbb takde ramai kawan oversea. Ada tu ada, tp berWhatsapp dan berFB mengatasi snail mail, postcard etc. 

In a way, giveaway ni mcm best sbb boleh menggalakkan orang supaya guna balik Snailmail. Tulis je bahasa Melayu, bukan orang lain boleh paham pun (kalu nak anto oversea la..) tak pun tulis je tulisan ikut loghat negeri masing2.. haa.. my favourite dulu? aerogram! best oo tulis panjang2 atas sekeping kertas.. those were the days..


Ape pun Kudos buat blogger JINDRISSKA buat giveaway camni. Boleh baca blog dia untuk kisah2 travelogue yg best (pasal Germany mostly sbb dia tgh belajar kat sana) dan rajin gak dia buat giveaway. Tp kan nanti buat lah give away koleksi stamp germany ker.. haa. confirm join jugak.  Giveaway berakhir esok (27 Ogos 2014) so kalu minat boleh cuba! :)

p/s : WAJIBkan sape yang menang, reply Poskad yg dimenangi .. haa.. mesti best tuan punya blog dapat balik snailmail dari Malaysia.. amacam?


Tschuss!! 

1 comment :